Warunki Zakupu
Zwroty, reklamacje, gwarancje
- Klient-Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyn. W tym celu wystarczy wysłać na adres „Zakład Szyldowy Gama Kolor Krystian Piechota, Sklep Internetowy” w terminie dziesięciu dni od daty otrzymania Towaru stosowne oświadczenie na piśmie. Do zachowania wskazanego terminu wystarczy nadanie przesyłki. W celu dokonania odstąpienia można wykorzystać formularz oświadczenia
- Prawo odstąpienia nie przysługuje co do nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych, po usunięciu przez Klienta-Konsumenta ich oryginalnego opakowania.
- Towar należy odesłać na adres: „Zakład Szyldowy Gama Kolor Krystian Piechota, Sklep Internetowy”. Koszt odesłania ponosi Klient-Konsument.
- Zwracany Towar powinien być w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu Towarem.
- Klient-Konsument ma obowiązek należycie zabezpieczyć zwracany Towar, aby zapobiec jego uszkodzeniu.
- Środki finansowe za zwrócony Towar zostaną przesłane nie później niż w terminie 14 dni. W oświadczeniu o odstąpieniu Klient - Konsument powinien wskazać numer rachunku bankowego, na który ma być dokonany zwrot środków finansowych. Brak wskazania numeru rachunku bankowego spowoduje zwrot środków pieniężnych przekazem na adres zamieszkania.
- Sklep na zgłoszone przez Klienta-Konsumenta żądanie potwierdza zwrot świadczenia w formie wiadomości e-mail wysłanej na będący w dyspozycji Sklepu adres poczty elektronicznej Klienta.
- Z tytułu niezgodności Towaru z umową Towar podlega reklamacji. Sklep nie odpowiada z tytułu reklamacji, jeżeli Klient-Konsument w chwili zawarcia umowy o tej niegodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć.
- Zawiadomienie o niezgodności Towaru z umową powinno być czytelne i powinno zawierać: dane osobowe i adresowe Klienta-Konsumenta, opis niezgodności Towaru z umową i żądanie doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatne: naprawę lub wymianę na nowy. W celu dokonania reklamacji można wykorzystać formularz oświadczenia
- Zawiadomienie o niezgodności Towaru z umową należy przesłać na adres „Zakład Szyldowy Gama Kolor Krystian Piechota, Sklep Internetowy” wraz z Towarem.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sklep pokryje także koszty przesyłki.
- W ramach roszczeń reklamacyjnych Klient – Konsument może żądać:
- nieodpłatnej naprawy Towaru prowadzącej do stanu zgodnego z umową albo
- wymiany Towaru na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, o czym Klient-Konsument zostanie poinformowany przez Sklep.
- jeżeli Klient – Konsument z przyczyn wymienionych bezpośrednio powyżej nie może żądać naprawy lub wymiany, albo jeżeli Sklep nie zdoła uczynić takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby Sklep na znaczne niedogodności, klient ma prawo żądać stosownego obniżenia ceny lub od umowy odstąpić. Odstąpienie nie jest możliwe w przypadku, gdy niezgodność Towaru jest nieistotna.
- Roszczenia reklamacyjne mogą być dochodzone w okresie 2 lat. Klient – Konsument traci uprawnienia reklamacyjne, jeżeli ich nie zgłosi przed upływem 2 miesięcy od stwierdzenia niezgodności Towaru z umową.
- Sklep ustosunkuje się do roszczenia reklamacyjnego w ciągu 14 dni, upływ wskazanego terminu bez przekazania stanowiska Sklepu oznacza uznanie reklamacji.
- Na niektóre Towary może być udzielana gwarancja. Zakres gwarancji określany jest wyłącznie w dokumencie gwarancyjnym załączanym do Towaru. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza i nie zawiesza uprawnień Klienta – Konsumenta z tytułu niezgodności Towaru z umową.
- Wobec Klientów w zakresie roszczeń o których mowa w pkt. IV Regulaminu stosuje się przepisy o rękojmi i gwarancji zawarte w Kodeksie cywilnym.
- Klient jest uprawniony do składania reklamacji także w zakresie funkcjonowania Sklepu. Reklamacje można składać pisemnie na adres Zakład Szyldowy Gama Kolor Krystian Piechota, telefonicznie i e-mailem na kontakty wskazane w pkt. 1. Regulaminu. Reklamacja zostanie rozpoznana w ciągu 5 dni, o rozstrzygnięciu Klient zostanie powiadomiony w formie w jakiej złożył reklamację lub pisemnie, jeżeli złożył taką dyspozycję.